dinsdag 7 februari 2012

Vrije tekst van Jannes

Jannes schreef een grappige en spannende vrije tekst over een levend skelet dat de Tuimelaar op stelten zette. We speelden er allemaal in mee, maar er was toch een bijzondere hoofdrol weggelegd voor Victor :)
Lees maar mee!

            Het levende skelet  


In de school de Tuimelaar maakten de kinderen van de derde graad de klas klaar voor Halloween . Er werden nepspinnenwebben met nepspinnen opgehangen. Ivan en Victor namen een nepskelet mee, of toch… dat dachten ze. Het skelet zei:”IK BEN NIET NEP!!!IK LEEEEF!!”
Dodou liep de deur uit, Ivan drukte op het brandalarm en de rest sprong uit het raam. Ann belde speciale mannen en die gingen de school in.
Een minuut later kwamen de mannen de school verbrand uit en vroegen: "Van wie is dit skelet?" Ivan en Victor staken hun hand in de lucht. De man vroeg: "Zijn jullie verzekerd?"  “Nee,”antwoordden Ivan en Victor met een bange stem. “Waar wonen jullie?” “ Sint-Job in 't Goor meneer.” “ Straat en huisnummer?” “Pijlstraat 6 meneer, waarom wilt u dat weten?” “ Omdat ik nu naar jullie ouders ga en zeggen wat er allemaal gebeurd is.” “ Nee,” zei Ivan, “doe dat a.u.b. niet. Dan krijgen we een maand huisarrest.”  “En nog erger,” zei Victor, “dan mogen we niet meer op de computer spelen. Dus zeg het please niet.” “ Wie gaat dan vertellen dat de school onveilig is gemaakt door toevallig jullie vuurspuwend, laserogend, vliegend, bazooka schietend skelet?” “ Is het dan zo sterk?” vroeg Ivan. “Amai,” zei Victor, “als ik hem in mijn macht heb, kan ik de wereld overnemen! Mwa ha haaaa.”
Heel de klas keek hem met grote ogen aan en Victor zei met een zachte stem: “Niet dat ik dat wil gaan doen hoor.”
De mannen belden het leger en het leger stormde de school in en kwamen er zoals gedacht verbrand uit. De mannen belden alle legers die ze kenden en gelukkig was het leger van de V.S. sterk genoeg om hem te verslaan. Ze namen het skelet mee en sloten hem op. Victor was nog niet vergeten om de wereld over te nemen dus brak hij in, bevrijdde het skelet en sloop zonder gezien te worden terug naar huis. Daar leerde hij hem maandenlang gehoorzamen. Na maandenlang werken was het zo ver, hij begon met de oorlog! Als eerste veroverde Victor Brussel, dus zo ook België. Daarna Europa dan Azië, Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Noord-Afrika maar toen hij Zuid-Afrika wou overnemen, stapte ik uit mijn caravan en zei: “Niemand neemt het gebied over waar ik nu op vakantie ben.”
Ik stapte naar mijn helikopter, stapte in, vloog naar Victor en zei dat hij de wereld niet mocht overnemen en hij gehoorzaamde.

Einde van de overname.     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten