zondag 27 september 2015

Project: onderzoeksgroepjes over de mijnen

Wij leren over de mijnen en hebben daar vele vragen over. Ondertussen leerden we al hoe steenkool ontstaat, rekenden we met duizenden tonnen steenkool en ontdekten we dat steenkool een fossiele brandstof is.
We bundelden onze vragen en kwamen tot drie groepen. We verdeelden onze klas en gingen in onderzoeksgroepjes aan de slag. Later doen we hier een presentatie over aan de rest van de klas.

 Amaury, Milana en Victoria werken rond de verschillende beroepen in de mijn (zoals bijvoorbeeld een schietmeester).
 Aidan en Oscar werken samen met Levi en Joppe aan een poster over de mijnwerker.
 Yfke, Kyra en Leopold zoeken op welke gevaren er waren in de mijnen en wat ze konden doen om zich daartegen te beschermen.
 Levi en Joppe ontdekten een synoniem voor mijnwerker: kompel. Zij gaan nog verder op zoek naar de herkomst van de mijnwerker, kinderarbeid in de mijnen enz.
 Witse en Lucaz botsten toevallig op heel veel interessante weetjes over de mijnen. Zij maken hier een weetjesposter over.
Hoe zag de uitrusting van de mijnwerker eruit? Welke gereedschappen gebruikte hij? We zullen het weldra te weten komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten